10 клас
Українська література
( профільний рівень )
( 140 год., 4 год. на
тиждень )
Складено відповідно до Програми для загальноосвітніх
навчальних закладів за суспільно-гуманітарним напрямом (профіль –
філологічний). Українська література: 10 – 11 класи; 2017
рік. Г.О. Усатенко,А.М. Фасоля,
Підручник «Українська література (профільний рівень)» підручник для 10
класу закладів загальної середньої освіти СлоньовськаО.В., Мафтин Н. В.,
Вівчарик Н. М.
Обов’язкова кількість
видів контролю
|
І семестр |
ІІ семестр |
Контрольні роботи у формі: -
Контрольного класного твору -
Виконання тестів, відповідей на запитання тощо |
3 1 2 |
3 1 2 |
Уроки розвитку мовлення (РМ) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 |
2 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
І СЕМЕСТР
ІІ семестр
Пор. № |
Дата |
Зміст уроку |
Очікувані результати |
Наскрізні лінії |
Примітки |
|
|
ІМПРЕСІОНІЗМ В УКРАЇНСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ |
|
|
|
65. |
|
Основні риси імпресіонізму, особливості їх
прояву в літературі, музиці, образотворчому мистецтві. |
Предметні компетентності Учень / учениця: знає основні риси імпресіонізму, особливості їх
прояву в літературі, музиці, образотворчому мистецтві; характеризує тенденції
розвитку української літератури; називає риси імпресіонізму у творчості М.
Коцюбинського, М. Черемшини, В. Винниченка. |
|
|
66. |
|
Імпресіонізм в українській літературі. Імпресіонізм творчості М.
Коцюбинського, М. Черемшини, В. Винниченка. |
|
|
|
67. |
|
Михайло Коцюбинський. Загальний огляд життя і
творчості. Формування художнього світогляду М. Коцюбинського – від реалізму до модернізму. |
Предметні компетентності Учень / учениця: знає факти з життя і творчості письменника;
зміст творів; визначення понять: психологічна новела, імпресіонізм,
особливості новели як жанру; розкриває еволюцію М. Коцюбинського від стилю
розповідного, реалістичного до метафоричного, імпресіоністичного; визначає
проблематику новел, особливості композиції; розкриває зміст символічних
образів, роль образотворчих засобів; творчо використовує самостійно отримані
знання; аналізує літературний твір, використовуючи відомості з історії та
теорії літератури; аналізує епізод вивченого твору, пояснює його зв’язок із
загальною проблематикою. |
|
|
68. |
|
«Intermezzo» - яскравий приклад синкретизму творчої палітри
М. Коцюбинського. Жанрова особливість твору: новела з ознаками «поезії в
прозі». |
НЛ-1. Сприймання природи як
цілісної системи. |
|
|
69. |
|
Зіставлення двох світів: людського,
дисгармонійного, смертоносного, і гармонійного, досконалого, життєствердного
світу природи. Зображення природи як засобу відтворення психологічного стану
героя. |
|
|
|
70. |
|
Фізичне та душевне одужання героя, його наснага
до активної праці та боротьби. Глибокий ліризм новели, інтонаційне багатство
її мови, символізм. |
|
|
|
71. |
|
Позакласне читання №3. Михайло
Коцюбинський «На камені». |
|
|
|
72. |
|
Зв’язне мовлення
№3. Асоціативний етюд (усно). |
|
|
|
73. |
|
Поетика імпресіонізму у повісті «Тіні
забутих предків»: «Весь світ був як казка повна чудес, таємнича, цікава й
страшна» (М. Коцюбинський). |
НЛ-1. Усвідомлення
взаємозв’язку людини і природи. |
|
|
74. |
|
Краса рідної землі, гармонія людини і природи.
Поєднання фантастичного та реального у творі. |
|
||
75. |
|
Система образів твору. Образи-символи як засоби
індивідуалізації героїв. Кохання Івана та Марічки, їхнє світовідчуття і
світоуявлення. |
|
||
76. |
|
Ідея незнищенності духовного начала в житті.
Фольклорне тло твору. Образи. Художньо-стильові особливості повісті. |
|
||
77. |
|
Читацький практикум. Імпресіоністичний твір. «Ключі» до прочитання.
Есе як форма рефлексії про прочитане. |
|
|
|
|
|
ЕКСПРЕСІОНІЗМ В
УКРАЇНСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ |
|
|
|
78. |
|
Експресіонізм — літературно-мистецький напрям, його основні риси,
особливості прояву в літературі. |
|
|
|
79. |
|
Експресіонізм у
творчості В. Стефаника, О. Турянського. |
Предметні компетентності Учень / учениця: знає основні риси експресіонізму, особливості
їх прояву в літературі, музиці, образотворчому мистецтві; визначає риси експресіонізму у творчості B.
Стефаника. |
|
|
80. |
|
Василь Стефаник. Головні етапи життя і творчості. Особливості
художнього світогляду письменника. |
Предметні компетентності Учень / учениця: знає основні відомості про життєвий і творчий
шлях письменника; аналізує зміст новел «Камінний хрест» і «Новина»;
характеризує образи головних героїв; називає і пояснює образи-символи;
виявляє актуальність змісту, естетичну цінність творів; визначає ключові
концепти людського життя, значення творчості В. Стефаника для розвитку
суспільства, розв’язання моральних проблем особистості. |
|
|
81. |
|
Новела
«Камінний хрест» – український екзистенційний вибір між життям
і смертю як в особистому, так і в національному вимірах. |
НЛ-2. Формування відчуття
себе членом спільноти. |
|
|
82. |
|
Образ Івана Дідуха. Довершеність художньої
форми. Багатство мови, мистецтво деталі. Символи в новелі. |
|
|
|
83. |
|
«Новина» - новела, яка вражає силою емоційного
напруження та драматизму. Специфіка типізації образу Гриця Летючого. |
НЛ-2. Готовність відповідати
за свої вчинки. |
|
|
84. |
|
Контрольна робота №4. Тестування. |
|
|
|
|
|
Неоромантизм |
Предметні компетентності Учень / учениця: знає основні риси неоромантизму, особливості їх
прояву в літературі, музиці, образотворчому мистецтві; уміє розпізнавати риси
імпресіонізму у творчості B. Стефаника, О. Кобилянської, В. Винниченка. |
|
|
85. |
|
Стильові особливості неоромантизму (сюжет, мова творів). |
|
|
|
86. |
|
Читацький практикум. Неоромантичний твір. «Ключі» до прочитання.
Літературний блог як форма рефлексії над прочитаним. |
|
|
|
87. |
|
Ольга Кобилянська. Огляд життя і творчості. Особливості світобачення і
світосприйняття письменниці. Проблематика, ідеї, жанрова палітра творчості. |
Предметні
компетентності Учень / учениця: знає факти з життя
письменниці, фактори, що обумовили її зацікавлення феміністичними проблемами,
надихнули на створення образів емансипованих героїнь; назви творів, їх
проблематику; пояснює ознаки стилю письменниці; коментує зміст новел «Valse
melancolique», «Людина», визначає основні проблеми, порушені у новелах,
аналізує образи головних героїв. |
|
|
88. |
|
Новела «Valse
melancolique» - тема мистецтва
та його впливу на людину, доля талановитого митця в міщанському суспільстві. |
НЛ-3. Усвідомлення власного
здоров’я як цінності не лише особистої, а й суспільної |
|
|
89. |
|
Три жіночі образи як три тенденції модерної емансипації. Естетизм як
життєва програма Софії та Ганнусі. Особливості еволюції життєвого кредо
Марти. |
НЛ-4. Усвідомлення важливості
правильного вибору професії. |
|
|
90. |
|
Особливості композиції та образно-символічної системи новели. Елементи
автобіографізму у творі. |
|
||
91. |
|
«Людина» - перший твір в
українській літературі з розкриття ідей емансипації. |
|
|
|
92. |
|
Тема долі освіченої дівчини, яка не може змиритися з бездуховністю
міщанського середовища. |
|
|
|
93. |
|
Особливості характотворення у повісті. |
|
|
|
94. |
|
Зв’язне мовлення №4. Написання
листа героїні твору (письмово). |
|
|
|
95. |
|
Творча манера й стиль автора. О.Кобилянська й українська та західноєвропейська література. Ідеї
ніцшеанства у творчості письменниці. |
|
|
|
96. |
|
Леся Українка. Життєвий і творчий шлях поетеси.
Основні мотиви поетичної творчості, її неоромантичний струмінь. Вітаїстична
сила, щирість почуттів ліричного героя Лесі Українки |
Предметні компетентності Учень / учениця: називає основні факти з життя письменниці, характеризує її духовний світ;
знає зміст, проблематику, художні особливості поезій, драми-феєрія «Лісова
пісня»; використовує літературознавчі поняття «драма-феєрія», «неоромантизм»;
розкриває особливості творчої манери; аналізує зміст поезій, драми-феєрія
«Лісова пісня; наводить приклади художніх засобів образотворення; порівнює
образи дійових осіб, виявляє риси неоромантизму у творах; визначає місце і
роль творчості Лесі Українки у вітчизняній і західноєвропейській літературі. |
|
|
97. |
|
Утвердження
незламності духу і віри людини в життєвих випробуваннях, змаганні з долею у віршах «Мріє,
не зрадь!», «Contra spem spero». |
НЛ-3. Усвідомлення залежності
і впливу власної поведінки на здоров’я і безпеку свою й оточення |
|
|
98. |
|
Алегоричні образи
поезій. Романтичний пафос. Афористичність мови. |
|
|
|
99. |
|
Утвердження
поетичного слова як могутнього засобу у визвольній боротьбі («Слово, чому ти не твердая криця…»). |
НЛ-2. Усвідомлення власного
місця в суспільстві. усвідомлення важливості
активної громадянської позиції |
|
|
100. |
|
Новаторство Лесі
Українки в драматургії, її
інтерпретації образів світової літератури. |
|
|
|
101. |
|
Драма-феєрія «Лісова пісня». Оригінальність жанру.
Фольклорно-міфологічна і філософська
основа твору. Авторська рецепція
українських міфів. |
НЛ-1. Сприймання природи як
цілісної системи. Готовність долучитися
до захисту навколишнього середовища |
|
|
102. |
|
Єдність трьох світів –
композиційна особливість «Лісової пісні». |
|
||
103. |
|
Романтично-міфологічний
образ Мавки. Роздвоєність душі
Лукаша. |
|
||
104. |
|
Бездуховність і байдужість до краси в образах Килини та матері Лукаша. |
|
||
105. |
|
«Касандра» -
новаторство в жанрі драматичної поеми. Авторська інтерпретація образу
Кассандри, античної віщуники. |
НЛ-3. Усвідомлення залежності
і впливу власної поведінки на здоров’я і безпеку свою й оточення |
|
|
106. |
|
Етичні, психологічні
переживання особистості у час вибору – наскрізна ідея драми. Елементи
автобіографізму у творі. |
|
||
107. |
|
Художні засоби для
розкриття внутрішніх переживань і сумнівів головної героїні. |
|
||
108. |
|
Позакласне читання №4. Леся Українка «Бояриня». |
|
|
|
109. |
|
Читацький практикум Переклад художніх творів. Запозичення світових сюжетів. Відгук про
твір, перекладений українською (І. Франка, Л. Українки та інших) |
|
|
|
110. 111. |
|
Контрольна робота №5. Твір |
|
|
|
|
|
Символізм |
|
|
|
112. |
|
Особливості символізму як одного з художніх напрямів модернізму,
основні його риси, особливості їх прояву в літературі, музиці, образотворчому
мистецтві. |
Предметні компетентності Учень / учениця: знає особливості символізму як одного з
художніх напрямів модернізму, основні його риси, особливості їх прояву в
літературі, музиці, образотворчому мистецтві; розпізнає риси символізму у
творчості В. Стефаника, О. Кобилянської, М. Вороного, Олександра Олеся. |
|
|
113. |
|
Угрупування «Молода муза», «Українська
хата» (М. Вороний, Олександр Олесь, П. Тичина та ін.) Піднесення конкретного образу до рівня символу. Ідея самоцінності
мистецтва. Витонченість поетичної форми. |
|
|
|
114. |
|
В. Винниченко –
громадський і політичний діяч. Загальна
характеристика творчості: проблематика, жанрове розмаїття, стильові
особливості. |
Предметні
компетентності Учень / учениця: знає факти з життєвої і
творчої біографії В. Винниченка, назви творів; зміст новели «Момент»;
характеризує художній світ письменника, розкриває проблематику,
філософську основу новели; аналізує образи,
характеризує стильові особливості твору; |
|
|
115. |
|
Новела «Момент» (Із оповідань тюремної Шехерезади).
Філософський зміст, проблематика. |
НЛ-2. Готовність брати на
себе відповідальність |
|
|
116. |
|
Імпресіоністична
манера письма автора. Особливості композиції. |
|
||
117. |
|
Символічні образи. Ідея
цінності почуття кохання; усвідомлення скороминущості щастя. |
|
||
118. |
|
Творчість В.
Винниченка в загальноєвропейському контексті. В. Винниченко – художник. |
|
|
|
119. |
|
Поетична
спадщина П.Тичини – одна з вершин української поезії ХХ століття. Трагізм
життєвого і творчого шляху митця у тоталітарній системі Жанрово-стилістичне
багатство, ідейно-художнє новаторство митця |
Предметні компетності Учень / учениця: знає основні відомості
про життєвий шлях П. Тичини, особисті та історичні обставини, що вплинули на
творчість митця; називає ранні збірки П. Тичини; аналізує поезії, визначає
основні мотиви, ознаки індивідуального стилю. |
|
|
120. |
|
П. Тичина – найбільший модерніст 20-х років ХХ століття. Особлива поетика Тичинівського вірша: мелодика слова і музики. |
|
|
|
121. |
|
Збірка «Сонячні кларнети» -подія європейського масштабу. Художнє
осягнення ліричним героєм гармонії світу і дисонансів революційної дійсності
в збірці «Сонячні кларнети». |
НЛ-1. Усвідомлення
взаємозв’язку людини і природи |
|
|
122. 123. |
|
Єдність природи,
почуттів людини й музики у поезіях «Арфами, арфами…», «Ви знаєте, як липа
шелестить...», «Пастелі». |
|
|
|
124. |
|
Глибина почуттів
ліричного героя у поезії «О панно Інно…» та художні засоби вираження. |
|
|
|
125. |
|
«Пам’яті тридцяти» - збірний образ ліричного героя. Історична основа поезії.
Образно-символічне вираження ідеї твору. |
НЛ-2. Усвідомлення важливості
активної громадянської позиції |
|
|
126. |
|
Симфонія «Сковорода». Історія написання втору. Сковординівська барокова традиція в
українській літературі. Жанрове новаторство. |
|
|
|
127. |
|
Афористичність, алегоризм і символізм поеми.
Ідея вічного пошуку гармонії буття в поемі. Прийом монологу як спосіб
саморефлексії автора. |
|
|
|
128. |
|
Література рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади (поезія).
|
|
|
|
129. |
|
Богдан Лепкий. Огляд життя і творчості митця. |
Предметні
компетентності Учень / учениця: Знає про історичну
трилогію Б. Лепкого з часів Івана Мазепи; може пояснити причину звертання
автора до історичних подій XVII-XVIII ст. і особи І. Мазени; уміє аналізувати
й інтерпретувати авторську оцінку І. Мазепи як державного діяча, відданого
ідеї побудови сильної суверенної держави – України; визначає та аналізує
поетику повісті та фольклорні образи. |
|
|
130. |
|
Трилогія про Івана
Мазепу у 3-х томах і 5-ти книгах: «Мотря», «Не вбивай. Батурин», «Полтава»,
«З-під Полтави до Бендер. Крутіж». |
|
|
|
131. |
|
«Мотря». Іван Мазепа – як
«золота доба» Гетьманщини. Історичні факти і художній вимисел у трилогії. |
НЛ-2. Готовність брати на
себе відповідальність. |
|
|
132. |
|
Образ степу в романі й в українській
літературній традиції та фольклорі. |
|
||
133. |
|
Образ Мотрі Кочубей як вияв дилеми між коханням і владою. |
|
||
134. |
|
Ісмаїл Гаспринський. Життєвий і творчий
шлях визначного кримськотатарського педагога, громадського діяча, редактора,
публіциста, письменника (оглядово). |
Предметні компетентності Учень / учениця: знає історичний та суспільний контекст співжиття
українського та кримськотатарського народів; наводить приклади з художніх
творів, де герої проявляють активну громадянську позицію, висловлювати
ставлення до порушених проблем; висвітлює; розповідає; розкриває і коментує;
характеризує; визначає головний конфлікт оповідання; розкриває новаторство і
значення творчості І.Гаспринського для культурного і суспільного життя
кримськотатарського народу; |
|
|
135. |
|
Історичне
оповідання «Арслан киз» («Дівчина-левиця») як прояв культурної емансипації
кримськотатарського народу. |
НЛ-2. Усвідомлення важливості
активної громадянської позиції |
|
|
136. |
|
Гульджемал дочув Іззета-ага із Учтурфана – головна героїня твору,
мусульманський аналог французької народної героїні Жанни д’Арк. |
|
||
137. |
|
Проблема взаємодії традицій і викликів нового часу й емансипації у
творі. |
|
|
|
138. |
|
Література рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади (проза). |
|
|
|
139. |
|
Контрольна робота №6. Тестування. |
|
|
|
140. |
|
Узагальнення і систематизація вивченого за рік. Семестрове та річне оцінювання. |
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар